OvernachtenGenieten op Terschelling

Genieten op Terschelling

Dat ik vaak op de Waddeneilanden en dus ook Terschelling te vinden ben weten jullie inmiddels wel denk ik 🙂 Maar nog nooit heb ik er een blog over geschreven, dus bij deze!

Hoe vaak ik ook op dit eiland kom, elke keer ontdek ik weer nieuwe plekken. Bijzonder vind ik dat, dat een plek je zelfs na zo vaak nog blijft inspireren. De afgelopen dagen was ik op het eiland en mocht ik overnachten bij Huisje Musje in Hoorn. Dit schattige kleine huisje achter in de tuin van Ruurd en Sabine is een tweepersoons plekje. Schattig dus en niet al te groot, maar alles zit erin wat je nodig bent. Een eigen keukentje, douche, slaapzolder en voor in de zomer een heerlijke tuin. Deze hebben we nu niet echt nodig want het is herfst, maar wel fijn dat het daardoor heel vrij aanvoelt.

Wanneer ik op het eiland kom is het heerlijk weer, de zon schijnt en ik voel me weer thuis. Ik begin deze trip alleen, m’n vriendin Marieke zal de volgende dag aankomen. Ik installeer me bij Huisje Musje, doe wat boodschappen en daarna fiets ik richting strand want het beloofd een mooie zonsondergang te worden. En dat wordt het ook, wat een prachtige kleuren in de lucht zeg! Dit is een cadeautje, want er was niet zulk goed weer voorspeld. Ik kijk trouwens m’n ogen hier uit in Hoorn, want nog nooit (schaam schaam), was ik op dit stuk van het eiland geweest. Een prachtig stuk bos en natuur waar je alleen op de fiets mag komen.

Eenmaal terug in het huisje maak ik wat soep voor mezelf en blijf ik de rest van de avond lekker binnen en kijk ik tv.

De volgende ochtend is het nog droog wanneer ik wakker word dus ik besluit snel nog een boswandeling te maken voordat het gaat regenen. Het bos loop je gelijk vanaf het huisje in, 2 stappen en je bent er, zo fijn!

Marieke blijkt vertraging te hebben met de trein en haalt daarom haar boot niet wat betekent dat ik de hele dag nog alleen ben. Niet erg, ik heb nog genoeg werk te doen en het regent 😉 Aan het einde van de middag stap ik in de miezer regen toch op de fiets om haar op te halen. Toch fijn dat ze er is, wat gezelligheid is ook altijd leuk!

We komen koud en nat terug, maar… er staat ons een verrassing te wachten! Naast het huisje is namelijk een sauna neergezet van https://saunaterschelling.nl Je kunt deze mobiele sauna huren en neer laten zetten bij je accommodatie!

Wat een genot en wat past dit perfect bij deze dag. We genieten heerlijk de hele avond in de sauna, dat snap je wel he? 🙂

Dat genieten houdt de volgende ochtend niet op, want we krijgen aan de deur een overheerlijk vers ontbijt bezorgd. https://www.broodwinkeldeboltsjekoer.nl heeft dit heerlijk klaargemaakt voor ons, wat een verwennerij weer. En dat is Terschelling, verwennerij en genieten. Met een volle buik stappen we weer op de fiets richting West, we gaan wat shoppen en gezellig ergens wat eten en drinken. De uren en minuten vliegen om en aan het einde van dag 3 is het voor mij alweer tijd om naar huis te gaan.

Voor mij is het thuis, Terschelling, maar verveelt nooit. Ik heb weer magische momenten mee mogen maken, nieuwe plekjes mogen ontdekken en heerlijk mogen genieten van de verwennerij.

Wil je nog meer inspiratie over het eiland? Kijk dan op mijn instagram of klik hier: https://www.ontdekjeplekjenl.nl/destination-category/terschelling/